Toyota transmission repair

تعمیر گیربکس تویوتا

یکسال یا 20,000 گارانتی

تویوتا (Toyota) یکی از شرکت‌های محبوب خودروسازی در جهان است که تا به امروز مدل‌های مختلفی از آن وارد بازار ایران شده است. این شرکت در ساخت خودروهای خود از گیربکس ساخت ژاپن استفاده کرده و از آنجایی که خودروهای تویوتا پیچیدگی خاص خود را در بخش گیربکس دارند، باید تعمیر گیربکس تویوتا را به یک تعمیرگاه که مهارت بالایی در این زمینه دارد واگذار کرد. از همین رو تصمیم داریم در این مقاله درباره‌ی تعمیر گیربکس خودرو تویوتا صحبت کنیم و اطلاعاتی را درباره آن در اختیارتان قرار دهیم.

تعمیر گیربکس تویوتا

تاریخچه برند تویوتا

مرکز فرماندهی این برند در شهر تویوتا ژاپن است و در کشورهای مختلف نیز کارخانه‌هایی را تاسیس کرده است. در مجموع بیش از سه هزار ششصد کارمند مشغول فعالیت در کارخانه‌های مرتبط با این برند هستند. همچنین تویوتا در کشور ژاپن بزرگترین کمپانی خودروسازی به شمار می‌آید. گروه خودروسازی تویوتا پس از فولکس واگن (Volkswagen) رتبه دوم بزرگترین شرکت خودروسازی را در جهان به خود اختصاص داده است.

تویوتا توسط کیچیرو تویودا در سال 1937 پایه‌گذاری شد و پس از آن با تولیدات خود همه‌ی دنیا را شگفت‌زده کرد. به‌طوری‌که از سال 2012، این کمپانی هرسال به‌طور متوسط 10 میلیون دستگاه خودرو را تولید و عرضه کرده است. البته این همه‌ی موفقیت‌های تویوتا نیست، بلکه باید گفت این کمپانی در دنیای خودروهای الکتریکی و هیبریدی نیز پیشتاز بوده و از تمام رقبای خود فعالیت بهتری داشته است. در کنار تمام مواردی که گفته شد، به‌عنوان رهبر بازارهای خودروهای هیدروژن سوخت-سلولی نیز شناخته می‌شود.

مدل‌های مختلف تویوتا موجود در ایران

خرابی‌های عمده گیربکس‌های تویوتا

گاهی اوقات صاحبان خودروی تویوتا متوجه می‌شوند که خودروی آن‌ها دچار مشکل است و برخی از این مشکلات به گیربکس مربوط می‌شوند.از این جهت دارندگان این خودروها برای تعمیر گیربکس تویوتا به تعمیرگاه مراجعه می‌کنند تا پس از بررسی‌های لازم مشکل پیش آمده برطرف شود. حال در ادامه به برخی از خرابی‌های عمده گیربکس‌های تویوتا اشاره خواهیم کرد تا با آن‌ها آشنا شوید و در صورت مشاهده هریک از آن‌ها اقدامات لازم را انجام دهید.

نشت روغن: گاهی اوقات گیربکس خودرو دچار شکاف می‌شود که این شکاف باعث نشت روغن خواهد شد. حال اگر این عیب به‌موقع تشخیص داده نشود، خرابی‌های دیگری برای خودرو پیش خواهد آورد.

روشن شدن چراغ چک: اگر در سیستم انتقال قدرت خودرو یا همان گیربکس مشکلی پیش آید، چراغ چک روشن می‌شود. روشن شدن این چراغ نشان می‌دهد که مشکلی وجود دارد و باید در کوتاه‌ترین زمان برطرف شود.

ایجاد صداهای عجیب و غریب: گاهی اوقات ممکن است در زمان توقف یا خلاص کردن دنده، صداهای عجیب و غریبی به گوشتان برسد. این موضوع نیز از دیگر مواردی است که هشدار می‌دهد خودروی خود را برای بررسی به یک تعمیرگاه نشان دهید تا درصوت نیاز اقدامات لازم برای تعمیر گیربکس تویوتا صورت گیرد.

دیگر خرابی‌های عمده گیربکس تویوتا نیز عبارتند از:

  • ضربه شدید گیربکس در هنگام تعویض دنده
  • سخت عوض کردن دنده
  • شتاب خودرو پایین آمده است
  • احساس لرزش هنگام حرکت
  • تولید بوی ناخوشایند سوختگی از گیربکس‌ها
  • خلاص شدن گیربکس
  • صدای زوزه از گیربکس

البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که گاهی اوقات برخی از این مشکلات مربوط به بخش دیگری از خودرو مربوط می‌شود؛ بنابراین بهترین راه‌حل برای چنین موقعیتی، نشان دادن خودرو به یک تعمیرگاه و یا کارشناس با تجربه و ماهر است.

تعمیر گیربکس تویوتا در تعمیرگاه فیکس خودرو

حال اگر خودروی شما دچار مشکل شد و نیاز بود که اقداماتی را برای تعمیر گیربکس تویوتا انجام دهید، باید در ابتدا یک تعمیرگاه را برای انجام خدمات انتخاب کنید. توجه داشته باشید که امروزه تعمیرگاه‌های بسیاری در سطح شهر مشغول به فعالیت هستند، اما نمی‌توان به تمامی‌ آن‌ها اعتماد کرد، زیرا اگر تعمیر گیربکس تویوتا به‌درستی انجام نشود، مشکلات دیگری نیز برای خودرو پیش می‌آید که برطرف کردن آن‌ها به هزینه و زمان بیشتر نیاز دارد.

حال با توجه به اهمیت تعمیر گیربکس خودرو تویوتا، تصمیم داریم به شما تعمیرگاه فیکس خودرو که یکی از بهترین تعمیرگاه‌های تهران است را معرفی کنیم. در این تعمیرگاه تکنسین‌هایی مشغول به فعالیت هستند که مهارت کافی برای تعمیر گیربکس تویوتا را دارند و می‌توانند پس از بررسی و عیب‌یابی، مشکل پیش آمده را برطرف کنند. همچنین موضوع دیگری که در این تعمیرگاه وجود دارد، این است که خدمات مربوط به تعمیر گیربکس به‌مدت یک سال یا بیست هزار کیلومتر گارانتی دارد و شما می‌توانید با خیال راحت تعمیر گیربکس اتوماتیک خودرو خود را به این تعمیرگاه واگذار کنید.

جمع‌بندی

تعمیر گیربکس تویوتا یک موضوع مهم است که باید انجام آن را به یک تعمیرگاه مطمئن و کاربلد سپرد؛ از همین رو پیشنهاد ما به شما انتخاب تعمیرگاه فیکس خودرو است. همچنین نکته‌ی مثبت دیگری که درباره‌ی این تعمیرگاه وجود دارد، این است که شما می‌توانید از هر نقطه‌ی کشور به این تعمیرگاه مراجعه کنید. دقت داشته باشید که هزینه خودروبر برای انتقال خودروها از تهران به فیکس خودرو رایگان است و برای انتقال خودروهای خارج از تهران نیز هزینه کمی درنظر گرفته شده است. بنابراین شما می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان و با کمترین هزینه نسبت به تعمیر گیربکس خودرو تویوتا اقدامات لازم را انجام دهید.

تعمیر گیربکس تویوتا